Uns hàbits poc treballats i uns límits poc coherents poden dificultar la continuïtat del temps d'estudi . Alguns xiquets necessiten una petita empenta amb reforçadors , ja siguin materials o d'activitat, que els motivin a acabar les seves tasques i deures.En aquests casos cal establir un sistema de punts per iniciar l'hàbit . Podem crear una taula amb els dies de la setmana , on registrem si el nen realitza les tasques en el temps en ell estima necessari , recordem de fer els deures en el temps previst és un dels objectius principals de les tècniques d'estudi .El nen haurà de triar un pla de cap de setmana per dur a terme en cas que obtingui punts cada dia : anar al cinema, que vingui a dormir el seu millor amic a casa o fer una excursió en bicicleta .Premiem en primer lloc l'esforç, així que, encara que passi el temps , li donem dos punts . Si compleix tot el seu pla , és a dir , si ha estat realista amb les seves metes , llavors rep cinc punts . En cas que al final de la setmana hagi recollit punts tots els dies, pot triar un pla . Posteriorment se li exigiran dues setmanes complint el pla per premiar . El reforç es retirarà quan realitzi la tasca amb normalitat , podent premiar el seu esforç al final del trimestre .
Dilluns
|
Dimarts
|
Dimecres
|
Dijous
|
Cap de
setmana
|
|
Temps previst
|
½ hora
|
1 hora
|
1 hora
|
½ hora
|
1 hora
|
Acava la feina?
|
Si / No
|
Si / No
|
Si / No
|
Si / No
|
Si / No
|
Fora de temps (2 punts)
|
|||||
En el temps previst (5 punts)
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada